مرکز سیار روستایی سبزوار

این مرکز از سال 1360    فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است .


 


خدمات مرکز :

 

 

ا  امانت کتاب و ا جرای فعالیت های فرهنگی – هنری ویژه اعضا حقیقی و مجازی

 

بخش های مرکز :

 

دارای یک دفترکار ویکدستگاه مینی بوس با امکانات کتابخانه ای سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

کتاب وملزومات فرهنگی- هنری

امکانات کارگاهی :

 

 -

خدمات فراگیر :

 

 -

روز و ساعات فعالیت :

 

این مرکز همه روزه درشیفت صبح7:30 الی13:30 ) 5 روز اول هفته در محل مدارس روستاهای تحت پوشش (بخش مرکزی )وپنج شنبه ها به امورات اداری وفنی کتابداری وتدارک فعالیتهای فرهنگی در محل دفتر کار به فعالیت می پردازد.

پرسنل :

 

  یک مربی فرهنگی

شرایط عضویت :

 

 دانش آموز مدارس تحت پوشش بودن (ابتدایی ودوره اول متوسطه ) – رایگان.


نشانی :

 

سبزوار خ ابومسلم 14 –مرکز شماره 2 کانون سبزوار- کتابخانه سیار روستایی سبزوار

تلفن :

 

تلفن :  09364514658

مسئول مرکز :

 

مسلم دارینی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 
  • 1400/05/21 - 09:14
  • تعداد بازدید: 5599
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خراسان‌رضوی

صد و بیست و هفتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان‌رضوی صد و بیست و هفتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب را عصر پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه در فضای مجازی برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در این برنامه که سمیرا قیومی نویسنده، منتقد، پژوهشگر و منتقد ادبی مهمان آن بود با نقد داستان «من دختری قوی هستم» اثر محمد خاوری، «برای شیر کاکائو» اثر امیر حسین میرزایی و داستان «بیست و پنج سالگی» اثر علی خاتمی همراه شد.

سمیرا قیومی دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه، درباره طرح خطی گفت: طرح خطی چه به نویسنده و چه به منتقد کمک می‌کند که اگر داستان مشکل یا نقصی دارد مشخص شود تا نویسنده آن را رفع کند. در واقع طرح خطی کوچک شده داستان است و یک جمله متشکل از فعل و فاعل و مفعول دارد. مثل «پسرک روزنامه فروشی که اسم روزنامه را فراموش کرده بود» که طرح خطی داستان «یحیی» است.

در داستان می‌توان سوال‌های مخاطب یا منتقد و نداشتن منطق را در طرح خطی پیدا کرد. زمینه سازی، یا نیاز به گسترش دادن داستان، داشتن منطق داستانی قوی و باگ‌های داستان هم مشخص می‌شود.

نویسنده کتاب «حکایت آفتاب گردان» درباره اسم‌خارجی در داستان گفت: نویسنده برای آوردن اسم خارجی در داستان باید دلیل یا منظوری داشته باشد چرا که اسم در داستان فضاسازی می‌کند. اسم ما را به مکان داستان می‌برد و اتمسفر ایجاد می‌کند و حتما باید یک نیاز داستانی پشت آن باشد.                                                                        

نویسنده مجموعه کتاب‌های «خونه‌ت کجاست؟» افزود: ما می‌توانیم داستان را با ابهام شروع کنیم اما نمی‌توانیم با ابهام آن را تمام کنیم. اگر خواننده داستان در انتهای داستان از خیلی اتفاقات و ماجراها سر در نمی‌آورد، اشکال آن از سوی نویسنده است و در بسیاری مواقع خیلی از نویسندگان نوجوان و جوان فکر می‌کنند ابهام دلیل بر قوت داستان است یا موجب جذاب شدن داستان می‌شود. یعنی ما از جهان‌هایی حرف می‌زنیم که دیگران به درک آن نمی‌رسند در حالی‌که بزرگترین داستان نویسان جهان، نقطه مبهمی در داستانشان وجود ندارد. شاید مخاطبان، درک‌های متفاوتی از داستان داشته باشند؛ اما نکته ابهام ما متفاوت نیست. فقط دریافت‌های متفاوتی از داستان داشته‌ایم.

صد و بیست و هفتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب در فضای مجازی و با حضور ۱۷ نفر از اعضاء خود، در ساعت ۱۹ به پایان رسید.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت