مرکز شماره یک سبزوار

این مرکز از سال   1355  فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است .


 

خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا ۲۲ سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

دارای یک کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر،

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه نقاشی / کارگاه عکاسی / کارگاه سفال / کارگاه  پویانمایی / کارگاه خوشنویسی

خدمات فراگیر :

 

خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه انجام نمی شود.

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در یک شیفت از 7:30 صبح الی 13:30 عصر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

1مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 4 نفر نیروی هنری – 1 مربی ادبی -  1نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

سبزوار – انتهای باغ ملی

تلفن :

 

تلفن :  44223124

مسئول مرکز :

 

نور محمد ترشیزی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 
  • 1400/12/11 - 10:59
  • تعداد بازدید: 6265
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خراسان‌رضوی

نشست تخصصی تاثیرادبیات کهن در آثار نمایشی

نشست تخصصی، تاثیر ادبیات کهن در آثار نمابشی با هماهنگی واحد کارشناسی هنرهای نمایشی خراسان رضوی، چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰با حضور خدیجه مهدوی، داوود فتحعلی بیگی و پوپک عظیم پور کارشناسان نمایش به صورت مجازی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، در این نشست، سه تن از اساتید، فعال کشوری، در این حوزه نیز حضور داشتند. در ابتدا ایراهیم زره ساز، مدیرکل کانون خراسان رضوی، در مورد مقوله‌ی هنرهای نمایشی و ایجاد بستری مرتبط با آئین‌ها، رسوم و هویتی که برای نسل امروز به فراموشی سپرده شده صحبت کرد و به نکاتی، در زمینه‌ی چگونگی انتقال مفاهیم هویتی از طریق نمایش برای بازیابی هویت اشاره داشت. و به پاس حضور خدیجه مهدوی به جهت، بازبینی دو اثر نمایشی در استان خراسان رضوی، تقدیر نامه‌ای را به ایشان تقدیم کرد.

 در ادامه  داوود فتحعلی بیگی (محقق، نویسنده، بازیگر و کارگردان) درباره انواع نمایشنامه و تاثیر ادبیات کهن در ادبیات نمایشی، صحبت کرد و به این نکته اشاره داشت، که در به کارگیری و استفاده از متون کهن باید توجه داشت  تا مورد قبول نسل امروز باشد، همچنین درباره ی نقش نقالی به عنوان اجرای یک نمایش تک نفره که بازیگرهم راوی و هم تقلید شخصیت‌های نمایش را به عهده دارد، مواردی را بیان کرد

پوپک عظیم‌پور(پژوهشگر، کارگردان، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه) مهمان بعدی این نشست؛ در مورداهمیت پژوهش در جهت دستیابی به ادبیات غنی کهن ایرانی و تبدیل آنها به نمایشنامه مواردی را بیان کرد.

عظیم پور دلیل کم بودن اثر نمایش با موضوع ادبیات کهن و آئین ها و رسوم را درعدم شناخت و جستجوگری از این منبع غنی، یعنی ادبیات کهن ایر انی بیان کرد. همچنین توجه به  عروسک های بومی و محلی را یکی از منابع خوب جهت پرداختن به مقوله ی ادبیات کهن دانست، به واسطه ی اینکه در پس هر کدام از عروسک های آئینی و محلی افسانه‌ها و داستان‌های بی نظیری خفته است.

درادامه، خدیجه مهدوی(پژوهشگر، کارشناس تئاتر، مدرس متولوژی آموزشی)، عروسک ها را به عنوان سفیران ما و انتقال دهنده های هنری و فرهنگ بومی و سنتی بیان کردو متذکر شدکه عروسک های آئینی، شرافت دیدگاه هنری و فرهنگی کشور ما است و متاسفانه توجهی که باید در این حوزه بشود، وجود ندارد. وعروسک‌های آئینی و سنتی می‌توانند نماد یک کشور باشند. و در انتهای نشست مهدوی از معاونت محترم تولید جناب کریمی صارمی و معاونت ایشان سعید زین العابدینی برای حمایت‌ها یشان در حوزه ی نمایش کانون پرورش فکری قدردانی کرد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت