مرکز شماره 4مشهد

این مرکز از سال   1361  فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است .


 


خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا ۲۲ سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر،

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک / سالن آمفی تئاتر / کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه موسیقی / کارگاه خوشنویسی

خدمات فراگیر :

   

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در دو شیفت از 8 صبح الی 17 عصر / روزهای زوج پسران و روز های فرددختران

پرسنل :

 

2مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - ۲ نفر نیروی هنری - 1نفر نیروی ادبی-1نفر نیروی خدمات

 

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

خیابان فلسطین26 بعد از چهارراه دوم پلاک31

تلفن :

 

تلفن :  37616076

مسئول مرکز :

 

خانم :لیلا قوامی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 
         

 

  • 1403/09/13 - 09:25
  • تعداد بازدید: 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

صدوشصت و دومین انجمن ادبی آفتاب با نگاهی به کتاب «بمب بادبادک نیست» برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی صدوشصت و دومین انجمن ادبی آفتاب را با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب، اعضای باشگاه قاف و سیمرغ برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس مسئول ادبی با اعلام این خبر گفت: مهدی رمضانی و الهام دهقان از مربیان ادبی با تجربه‌ی مشهد با نگاهی به کتاب «بمب بادبادک نیست» دربارۀ آثار اعضا با محوریت غزه، فلسطین و مقاومت گفتگو کردند.  
این برنامه عصر دوشنبه 12 آذر ماه در مرکز فرهنگی هنری 4 مشهد و با حضور 43 عضو نوجوان برگزار شد. الهام دهقان دربارۀ خلاقیت در آثار موضوعی و تفاوت نگاه هنرمندانه و دیدگاه کلیشه‌ای صحبت کرد و یادآور شد اولین نفری که که اشک چشم را به سیل شباهت کرد بی‌ترید یک هنرمند بوده است. این شباهت و زیبایی و تجانس و نابهنگامی سیل با اشک بسیار زیباست. اما در تکرارهای بعدی و استفاده از این تعبیر، قطعاً جذابیت و هنرمندی دیده نمی‌شود. پس تلاش کنید با تمام وجود و همه‌ی حواس پنجگانه خود با پدیده‌ها و محیط اطراف مواجه شوید.  
الهام دهقان در ادامه به چند طرح‌ ادبی و ایده‌ی نوشتن با موضوع پایداری و مقاومت اشاره کرد و از اعضا خواست با نگاهی نو، آثارشان را بررسی و دوباره‌نویسی کنند تا علاوه بر شرکت در جشنوارۀ دومین مهرواره «بچه‌های مقاومت» استان کرمان، با مساعدت ستاد استان در مجموعه‌ای با همین مضمون، چاپ و منتشر شود.  
در ادامه مهدی رمضانی مربی ادبی مراکز مشهد و دکترای زبان وادبیات فارسی، دربارۀ کتاب «بمب بادبادک نیست» گفت: جنگ انتخاب هیچ انسان عاقلی نیست. اما مثل دردها و رنج‌های انسانی همچنان که در طول تاریخ از آن اجتناب و گریزی نبوده است باید از رنج انسان ستم دیده حمایت شود.  
وی با خوانش چند شعر از این کتاب یادآور شد: «در آثاری که از این دست نوشته ‌می‌شود مخاطب نباید احساس کند که مفهومی به او تحمیل شده است یا نویسنده در مقام دانای کل و همه‌چیز دان با او صحبت می‌کند. یا به دیگران برچسب‌های مختلفی زده شود، چون این شکل بیان، حداقل در هنر جوابگو و اثرگذار نیست. ‌می‌توان در هنر نشان داد که در حال حاضر جهان این گونه است و این وضعیت را دارد. چنانچه بیژن نجدی در داستان «چشم‌های دکمه‌ای من» از این منظر راوی جنگ است و داستان او از زاویۀ دید یک عروسک در خانه‌ای ویران شده روایت ‌می‌شود.  
شاعر کتاب «تنهایی از من کشوری خواهد ساخت» افزود: «ویتگنشتاین» فیلسوف و زبان‌شناس که نظریة بازی‌های زبانی او مشهور است جمله کلیدی دارد که ‌می‌گوید: «مرزهای زبان، مرزهای جهان ماست». ویتگنشتاین اعتقاد داشت که زبان ابزاری است که به زمینۀ استفاده از آن بستگی دارد و معانی در حین استفاده تولید ‌می‌شوند. به عبارت دیگر کلمات معانی خود را در ارتباط با اشیایی که در دنیای خارج قرار گرفته‌اند نمی‌گیرند بلکه معنا در زمینۀ بازی زبانی تولید ‌می‌شود.  
مهدی رمضانی با اشاره به شعر «سؤال» سرودۀ عباسعلی سپاهی یونسی در کتاب «بمب بادبادک نیست» گفت: این شعر با پرسش شروع می‌شود؛ از قبل موضعی ندارد و خودش را برنده نمی‌داند. این شعر صرفاً طرح یک پرسش است و به آن دلیل که موقعیت‌های پرسشی تفکر برانگیزند موفق و اثر گذار است.   
او ضمن توصیه‌های کاربردی دیگر به اعضا دربارۀ بازنویسی مجدد اشعارشان آمادگی خود را برای برگزاری هفتگی نشست‌های ادبی با محوریت شعر و داستان در مرکز 4 مشهد اعلام کرد.  
سمیه سلامی‌راد کارشناس مسئول ادبی استان در پایان عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی با همراهی مربیان توانمند، دانشگاهی و فرهیخته خود قابلیت هدایت، بالندگی و پرورش استعدادهای ادبی دانش‌آموزان را دارد.

صدوشصت و دومین انجمن ادبی آفتاب با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب برگزار شد 

صدوشصت و دومین انجمن ادبی آفتاب با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب برگزار شد 

صدوشصت و دومین انجمن ادبی آفتاب با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب برگزار شد 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت