مرکز فرهنگی هنری کاشمر

 

این مرکز از سال   1355  فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است .


 


خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا ۲۲ سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی (نقاشی-خوشنویسی-سفال و...)

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم و سرود

بخش های مرکز :

 

دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر،

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک / سالن مطالعه نوجوان / سالن آمفی تئاتر / دو تا کلاس کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه خوشنویسی/کارگاه کاردستی

خدمات فراگیر :

 

در حد امکان خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه انجام می می شود.

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در دو شیفت از 7:30 صبح الی 18 عصر / سه روز اول هفته پسران صبح و دختران عصر و سه روز آخر هفته دختران صبح پسران عصر

پرسنل :

 

2مربی فرهنگی- ۱ نفر مربی مسئول مرکز - ۲ نفر نیروی هنری - 1نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی و مجازی


نشانی :

 

خیابان امام خمینی پارک کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تلفن :

 

تلفن :  55222573-051

مسئول مرکز :

 

آقای مهدی صادقی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 
  • 1399/11/30 - 12:02
  • تعداد بازدید: 6225
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
خراسان‌رضوی

صد و نوزدهمین انجمن ادبی آفتاب

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ زهرا محدثی خراسانی شاعر و پژوهشگر، کارشناس میهمان صد و نوزدهمین انجمن ادبی آفتاب بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در این برنامه شعر «حجامت» اثر دینا کیهانی، «روح پر زخم» اثر علی فصیحی، «پرستوی مهاجر» اثر مبینا حریفی و «جاری» اثر مرتضی چزکی نقد و بررسی شد.

زهرا محدثی خراسانی با خوانش دوباره اشعار به اشکالات وزن‌ها و بررسی کلمات و ترکیب‌ها اشاره کرد.  

شاعر کتاب «غم چیز دیگری است» در نقد اثر دینا کیهانی گفت: بحث سنخیت کلمات در شعر مبحث مهمی است. ما کلماتی در شعر به کار می‌بریم که از لحاظ ساختار از یک سنخ بوده و با هم هماهنگ باشند. مثلا واژه "استخراج" در شعر، هم سنخ سایر واژه‌ها نیست، اینجا باید واژه‌ای بیاید که در ارتباط با دیگر کلمات دارای سنخیت لازم باشد. به عبارتی، جایگزین کردن کلمات به رشد شعر و گسترش دایره واژگانی شاعر کمک بسیار می‌کند.

نویسنده کتاب پژوهشی «شعر آیینی و تأثیر انقلاب اسلامی بر آن» ادامه داد: در اشعار اول، معمولاً اطناب و درازگویی داریم. ایجاز و حذف بعضی واژه‌ها مسئله‌ی مهمی است و به شعریت اثرمان کمک می‌کند؛ ایجاز یعنی با کمترین کلمات، بیشترین معنی را برسانیم. استفاده از ترکیب‌های اضافی، توجه به وزن، استفاده درست از واژه‌ها و به کار بردن واژه‌های مأنوس با زمان، از دیگر مباحثی بود که زهرا محدثی خراسانی به آن پرداخت. او یادآور شد: ارتباط محتوایی شعر را تا پایان حفظ کنید؛ هر چند شعر به لحاظ عاطفی قوی باشد اما وقتی واژه‌ها در شعر بی‌تناسب به یکدیگر و از لحاظ محتوایی ارتباطی به هم نداشته باشند مخاطب اثر را سردرگم می‌کند.

او افزود: تکرار لزوماً موجب اطناب نیست و گاه خودش یک صنعت زیبای ادبی است و بسته به موقعیت شعر موجب تأکید است.

شاعر «از شب سرد زمین» گفت: اجرا در متن و واژآرایی کلمات در شعر آقای چزکی بسیار زیبا و قدرتمند است. صد و نوزدهمین انجمن ادبی آفتاب در فضای مجازی و با حضور ۴۳  نفر از اعضاء خود در ساعت ۱۹ با شعرخوانی مطهره جعفری عضو مرکز یک مشهد به پایان رسید.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت